Regulamin przyznawania Honorowego Patronatu Wójta Gminy Puławy
Regulamin przyznawania Honorowego Patronatu Wójta Gminy Puławy został wprowadzony w drodze Zarządzenia Nr 317/2013 Wójta Gminy Puławy z dnia 2 grudnia 2013 r. w sprawie ustawnowienia Honorowego Patronatu Wójta Gminy Puławy.
Regulamin
Przyznawania Honorowego Patronatu Wójta Gminy Puławy
§ 1.
- Regulamin określa zasady obejmowania imprez lub wydarzeń Honorowym Patronatem Wójta Gminy Puławy.
- Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Patronacie, należy przez to rozumieć Honorowy Patronat Wójta Gminy Puławy;
- Wójcie, należy przez to rozumieć Wójta Gminy Puławy;
- Urzędzie, należy przez to rozumieć Urząd Gminy Puławy;
- Imprezie, należy przez to rozumieć wydarzenie, dla którego organizator ubiega się o objęcie Patronatem.
§ 2.
- Patronat jest honorowym wyróżnieniem, podkreślającym rangę i szczególny charakter imprezy.
- Patronatem mogą być objęte imprezy o zasięgu lokalnym, regionalnym, ogólnopolskim lub międzynarodowym.
- Przyznanie patronatu nie oznacza deklaracji wsparcia organizacyjnego i finansowego.
§ 3.
- Patronat może być przyznany wyłącznie przez Wójta, na pisemny wniosek organizatora imprezy.
- W przypadku przedsięwzięć cyklicznych, o patronat należy występować każdorazowo.
- Do wniosku należy dołączyć szczegółowy program przedsięwzięcia lub regulamin.
- Wniosek wraz z załącznikami powinien zostać złożony nie później niż na jeden miesiąc przed planowaną datą organizacji imprezy. Wniosek złożony po tym terminie może nie zostać rozpatrzony.
- Wniosek należy przesłać na adres Urząd Gminy Puławy, Referat Promocji, Informacji i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi, ul. Dęblińska 4, 24-100 Puławy, lub złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy Puławy (pok. 205).
- Po zapoznaniu się z wnioskiem, Wójt przyznaje patronat bądź odmawia jego przyznania, o czym organizator informowany jest na piśmie w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Organizator może zostać poproszony o złożenie dodatkowych wyjaśnień w sprawie planowanej imprezy. Odmowa przyznania patronatu nie wymaga uzasadnienia.
- Informacja o przyznaniu Patronatu zamieszczana jest na stronie internetowej Urzędu (www.gminapulawy.pl).
§ 4.
- Organizator imprezy, której przyznany został Patronat, zobowiązany jest do poinformowania współorganizatorów i uczestników o przyznanym Patronacie.
- Organizator imprezy objętej Patronatem zobowiązany jest do umieszczenia informacji na ten temat we wszystkich materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych oraz przekazach medialnych dotyczących imprezy. Informacja o przyznanym Patronacie powinna być opatrzona właściwym znakiem graficznym, dostępnym do pobrania ze strony internetowej Urzędu.
- Podczas trwania imprezy, której przyznany został Patronat, organizator zobowiązany jest do informowania o przyznanym Patronacie.
§ 5.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach Wójt może, bez podania przyczyny odebrać przyznany uprzednio Patronat. O tym fakcie organizator jest informowany niezwłocznie w formie pisemnej.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 1, organizator zobowiązany jest do niezwłocznego zaprzestania posługiwania się Patronatem.
- Zasady dotyczące przyznawania Honorowego Patronatu Wójta Gminy Puławy stosuje się odpowiednio do spraw związanych z udziałem Wójta w Komitetach Honorowych.
Istnieje możliwość wypożyczenia roll-upu informującego o objęciu wydarzenia Honorowym Patronatem Wójta Gminy Puławy. Należy w tej sprawie kontaktować się z Referatem Promocji Urzędu Gminy Puławy, tel. 512 320 945.