Centralna ewidencja emisyjnosci budynków

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Od 1 lipca 2021 r. każdy obywatel lub zarządca budynku będzie zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy. Dla nowo powstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni.

Deklarację będzie można złożyć:

  • w formie elektronicznej, czyli przez internet – jest to najszybszy oraz najwygodniejszy sposób. Oprócz tego, że umożliwia to oszczędność czasu a także pieniędzy, niewątpliwą zaletą jest również to, że deklarację można złożyć nie wychodząc z domu (zachęcamy wszystkich do korzystania z elektronicznego sposobu składania deklaracji).
  • w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście we właściwym Urzędzie (zgodnie z lokalizacją budynku).

 

Więcej informacji na temat Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków znajdą Państwo na stronie internetowej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego.

Ulotka informacyjna

Deklaracje do pobrania:

Formularz A – budynki i lokale mieszkalne

Formularz B – budynki i lokale niemieszkalne