USUŃ AZBEST BEZPŁATNIE!
Od 17 do 28 marca 2025 r. trwać będzie nabór wniosków do programu, który umożliwi bezpłatną utylizację zdemontowanych wyrobów azbestowych.
Kto może wziąć udział w projekcie?
Właściciele nieruchomości położonych na terenie naszej gminy, którzy posiadają zdemontowane wyroby zawierające azbest i jednocześnie w terminie do 31 stycznia 2025 r. złożyli informację
o wyrobach zawierających azbest w odpowiednim urzędzie.
Co musisz zrobić?
W terminie naboru złóż wniosek w urzędzie.
Jeśli budynek, z którego zdemontowano wyroby azbestowe wykorzystujesz do działalności rolniczej, do wniosku dołącz:
- oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do nieruchomości, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do regulaminu;
- oświadczenie o wykorzystaniu obiektu zawierającego wyroby azbestowe do prowadzenia działalności rolniczej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do regulaminu;
- zgodę na dysponowanie nieruchomością, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4
do regulaminu; - potwierdzenie przedłożenia Marszałkowi Województwa Lubelskiego w terminie do 31 stycznia 2025 roku informacji o wyrobach zawierających azbest (dla podmiotów składających informację w Urzędzie Marszałkowskim);
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie otrzymał w ciągu 3 lat, albo oświadczenie o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do regulaminu);
- informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, których zakres został określony w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. nr 121, poz. 810);
- informację o wyrobach zawierających azbest wraz z oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, załącznik nr 6 do niniejszego regulaminu.
Jeśli nie prowadzisz działalności rolniczej, do wniosku dołącz:
- oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do nieruchomości, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do regulaminu, wraz ze zgodą na dysponowanie nieruchomością w ramach realizacji programu;
- oświadczenie o niewykorzystywaniu obiektu zawierającego wyroby azbestowe
do prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3
do regulaminu; - zgodę na dysponowanie nieruchomością, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4
do regulaminu.
Składana dokumentacja musi zawierać wszystkie podpisy współwłaścicieli nieruchomości.
Wnioski przyjmowane będą w wersji papierowej w siedzibie urzędu oraz elektronicznej
(za pośrednictwem platformy ePUAP oraz e-Doręczenia).
Projekt nie obejmuje odbioru wyrobów zawierających azbest od podmiotów prowadzących działalność gospodarczą (poza rolniczą kwalifikowaną do pomocy publicznej de minimis).
Decyduje kolejność zgłoszeń.
Środki przeznaczone na realizację programu pochodzą w całości z budżetu Gminy Puławy.
Szczegółowe informacje: Urząd Gminy Puławy, pokój 207, tel. 81 889 05 02.
Uwaga!!! Informacje składane w styczniu, które dotyczyły wyrobów azbestowych nie były wnioskiem o usuniecie azbestu!
WZÓR INFORMACJI DOT. UDZIELENIA POMOCY DE MINIMIS ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW